varkevisservanelteren.reismee.nl

Nog 27 dagen...

15 december 2014

Alweer een maand gevorderd in onze voorbereidingen. Per 1 december zijn we gestopt met werken, zodat we ons nu volledig kunnen richting op de voorbereidingen voor ons vertrek en vrijwilligerswerk. Wat is het gaaf om al zoveel bezig te zijn met ons werk voor Stichting Kolewa! We beleven er heel veel plezier aan.

Op zaterdag 29 november hebben we actie mogen voeren op sportpark De Kooltuin van Fc Rijnvogels en sportcomplex De Krom van v.v. Katwijk. We zijn deze clubs erg dankbaar voor hun betrokkenheid, gastvrijheid en de publiciteit die zij ons hebben gegeven op hun websites. Zie de onderstaande links:

Artikelen v.v. Katwijk:

Artikelen Fc Rijnvogels:

Fc Rijnvogels speelde thuis tegen Zwaluwen en v.v. Katwijk speelde thuis tegen SHO. De hele dag hebben wij op en neer gereden tussen beide clubs om op die manier zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken. Vrijdagavond zijn we al naar Rijnvogels gegaan om de hele Kooltuin vol te hangen met onze posters en spaarblikken neer te zetten bij het kaartjesloket en op meerdere plekken op de bar. Mensen konden niet meer om ons heen! Zaterdagochtend heeft Maurice dit ook gedaan bij v.v. Katwijk en vlak voor de wedstrijd kon het echte werk beginnen. We hebben toen eerst bij de ingang gestaan van Fc Rijnvogels. Gewapend met onze grootste poster en beiden een spaarblik in ons hand spraken we iedereen aan die binnenkwam: ‘Goedemiddag! Heeft u iets over voor Stichting Kolewa? Hartelijk dank!’. Daar hebben we al flink wat mee opgehaald! Helemaal voldaan met onze goed gevulde blikken, maar versteend van de kou, liepen we naar de auto om naar v.v. Katwijk te vertrekken. Tijdens de eerste helft van de wedstrijd zijn we opgewarmd in de business club om vervolgens het publiek van v.v. Katwijk te tackelen bij de ingang van de kantine. Na de wedstrijd mochten we een praatje houden in de business club van v.v. Katwijk om ons doel toe te lichten. Daarna zijn we rondgegaan met onze spaarblikken en hebben we met veel mensen gepraat. We waren elke keer erg blij verrast om te merken hoe betrokken mensen zijn. Tot slot zijn we terug naar Fc Rijnvogels gegaan om ook daar in de business club contacten te leggen met mensen en hebben we ook in de kantine ons gezicht laten zien.

Eenmaal thuis was het spannende moment daar: hoeveel geld zouden we opgehaald hebben?! De spaarblikken konden niet open en dus hebben we met grof geweld de blikken moeten openen met een groot mes. Na de blikken te hebben geleegd en het geld in een bergje op de tafel lag, kon het tellen beginnen!

Tot onze grote verbazing hebben we het waanzinnige bedrag van bijna €1000,- opgehaald! Een ontzettend fijne en welkome aanvulling op ons Kolewa budget. Wat kunnen we hier veel mooie en betekenisvolle dingen van gaan doen! We zijn alle mensen die hieraan bijgedragen hebben ontzettend dankbaar!

Floor Lindhout

Hoi Lola'
Wat jammer dat jullie weg gaan.
Ik ga jullie enorm missen!!!!!
Maar ik ga jullie heel veel face-timen en schrijven.
Papa heeft gezegd dat wij elke dag op jullie blog gaan kijken

Een hele
Dikke kus van

Floor (en Puck)

Clara

Hoi Laura en Maurice,
Wat een fantastisch bedrag hebben jullie al bij elkaar, daar kan inderdaad al veel moois mee gedaan worden. Succes verder,
Groeten en ik ga jullie zeker volgen!

Syta Plantinga

Geweldig!!!! Super hoor. Helemaal trots op jullie!